Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Aktualności

Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikowało założenia teoretyczne (Assessment Frameworks) Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2027. Dokument precyzuje zakres oraz główne założenia każdej edycji, wskazując, co i w jaki sposób kraje biorące udział w badaniu będą badać w danym cyklu.

 

TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) to międzynarodowe badanie, które sprawdza, jak uczniowie na całym świecie radzą sobie z matematyką i naukami przyrodniczymi. Prowadzone jest co cztery lata od 1995 roku, a Polska bierze w nim udział od 2011 roku. 

TIMSS 2027 będzie już drugą, w pełni cyfrową edycją badania; realizowaną wyłącznie na komputerach, co pozwoli zweryfikować umiejętności uczniów w środowisku cyfrowym. Nowy cykl wprowadza więcej interaktywnych zadań oraz elementy udoskonalonych metod automatycznego oceniania. Zaktualizowane założenia odzwierciedlają zmiany zachodzące w świecie i pozwalają na jednoczesne śledzenie osiągnięć uczniów.

Publikacja nowych założeń teoretycznych TIMSS 2027 to ważny krok w przygotowaniach do badania. Przed nami kolejne etapy – przygotowanie wszystkich narzędzi badawczych, losowanie próby i badanie pilotażowe w szkołach wiosną 2026 roku.

Pełny dokument „Assessment Frameworks TIMSS 2027” można znaleźć tutaj.

Zapraszamy do zapoznania się z tym materiałem!