Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Aktualności

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację