Knowledge about local natural monuments... – ignorance or flaws of the education system?

  Pobierz plik PDF

The study presents the preliminary results of a survey examining knowledge about local natural monuments among students in different grades. We found that their knowledge is poor and critically needs to be improved. Since the students seem to rely mainly on the Internet and their smart devices, we propose that a type of outdoor class be held, which must be supported by multimedia. The study presented here was conducted in Zielona Góra, in 11 schools of four types or grades.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Słowo wstępne

  • Katarzyna Potyrała

Etyczne i estetyczne aspekty czułości Olgi Tokarczuk

  • Natalia Anna Michna

Czułe tłumaczenie świata

  • Adam Głaz

Czuła narracja choroby a/i sztuka oporu

  • Małgorzata Dawidek

Macierzyństwo i matkowanie w prozie Olgi Tokarczuk. Refleksje nad przedstawieniem postaci matek we współczesnej literaturze i kulturze

  • Ulla (Urszula) Chowaniec, Justyna Wierzchowska

List Olgi Tokarczuk do uczestników konferencji

  • Marcin Cziomer