Możliwości wykorzystania map cyfrowych w nauce geografii w nawiązaniu do nowej podstawy programowej

  Pobierz plik PDF

W artykule podjęto próbę wskazania roli map cyfrowych w edukacji w odniesieniu do zakresu nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie geografii w szkole podstawowej. Po dokonaniu przeglądu literatury dotyczącej korzyści wykorzystania nowych technologii w edukacji, w tym myślenia przestrzennego, dokonano zestawienia i oceny aplikacji internetowych zawierających mapy cyfrowe. Wskazano czynności i polecenia, które można wykorzystać do realizacji wybranych tematów lekcji w zakresie geografii Polski i Polski na tle Europy. Artykuł zamyka uproszczony przykładowy scenariusz lekcji dotyczący wykorzystania jednego z geoportali na lekcji geografii w klasie VII.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Słowo wstępne

  • Katarzyna Potyrała

Etyczne i estetyczne aspekty czułości Olgi Tokarczuk

  • Natalia Anna Michna

Czułe tłumaczenie świata

  • Adam Głaz

Czuła narracja choroby a/i sztuka oporu

  • Małgorzata Dawidek

Macierzyństwo i matkowanie w prozie Olgi Tokarczuk. Reflekcje nad przedstawieniem postaci matek we współczenej literaturze i kulturze

  • Ulla (Urszula) Chowaniec, Justyna Wierzchowska

List Olgi Tokarczuk do uczestników konferencji

  • Marcin Cziomer