W dzisiejszym dynamicznym społeczeństwie, starając się stworzyć bardziej inkluzywną przestrzeń dla wszystkich jego członków, kwestie związane z integracją osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy stają się coraz bardziej palącym tematem. Tranzycja osób z niepełnosprawnościami ruchowymi z edukacji do świata zawodowego jest procesem pełnym wyzwań, ale jednocześnie stanowi nieodłączną część budowania bardziej zrównoważonej i wspierającej społeczności. W publikacji pt. „Jak pomagać? Tranzycja osób z niepełnosprawnościami ruchowymi na rynek pracy” dr Paweł Wolski skupia się na roli, jaką możemy odegrać jako społeczeństwo, pracodawcy i instytucje w pomocy w tej trudnej, lecz istotnej, przejściowej fazie życia osób z niepełnosprawnościami. Rozważa strategie, programy oraz postawy, które mogą znacząco ułatwić integrację tych jednostek z rynkiem pracy, przyczyniając się do budowy bardziej inkluzywnego społeczeństwa. Pobierz (plik PDF)

Jest wiele pomysłów na szkołę, wiele filozofii, jak i czego powinna uczyć. Każda wizja ma zwolenników i krytyków. Jak się w tym nie zgubić, gdzie w tym wszystkim szkoły mają swoją autonomię? Odpowiedź jest jedna – w innowacjach pedagogicznych! W projekcie „Kariera bez barier” zachęcamy szkoły do wypracowywania swoich własnych rozwiązań bez czekania na rozporządzenia, za to całkowicie odpowiadających potrzebom uczniów. Nikt nie zna ich lepiej niż pracujący z nimi pedagodzy. Dzielimy się z Państwem poradnikiem dla nauczycieli o wartości wprowadzania innowacji pedagogicznych. Znajdą w nim Państwo informacje dotyczące ram teoretycznych oraz prawnych, a także sporo inspiracji. 

Pobierz (plik PDF)