![]() |
AKTUALNOŚCI
|
Aktualności IBEDr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk Zastępcą Dyrektora IBE ds. Naukowych
Z początkiem stycznia br. stanowisko Zastępcy Dyrektora IBE ds. Naukowych objęła dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk. Zadaniem nowej dyrektor będzie dalszy rozwój IBE jako jednostki badawczej, wykorzystującej wiedzę ekspercką wysokiej klasy specjalistów i wspierającej politykę publiczną na rzecz szeroko rozumianej edukacji. Seminarium naukowe IBE o badaniu PISA
W ramach seminarium naukowego IBE gościliśmy Kristófa Velkeya, węgierskiego badacza zajmującego się analizą wyników PISA w powiązaniu ze zmianami w polskim systemie oświaty. Ruszyła rekrutacja dla grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych.
Przedmiotem rekrutacji jest wybór instytucji lub organizacji, które opracują modele wspierania osób dorosłych w procesie podnoszenia umiejętności podstawowych dla określonej grupy docelowej. Wydłużony termin naboru tekstów do numeru specjalnego „Edukacji”
W związku z licznymi zapytaniami redakcja kwartalnika „Edukacja” zdecydowała się wydłużyć termin składania tekstów do specjalnego numeru poświęconego tematyce rzetelności naukowej i odpowiedzialności badawczej. Artykuły można przesyłać do 31 stycznia 2020. Poznaliśmy „Strategię umiejętności OECD: Polska”
11 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja, podczas której zaprezentowano raport „Strategia umiejętności OECD: Polska”. Wzięli w niej udział reprezentanci ministerstw, organizacji pozarządowych, sektora oświaty i instytucji wspierających edukację. Spotkanie otworzył Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski, a główne wnioski z raportu zostały przedstawione przez Zastępcę Sekretarza Generalnego OECD Ludgera Schuknechta. Wizyta studyjna z Gruzji
W piątek 6 grudnia Instytut Badań Edukacyjnych odwiedziła 15-osobowa delegacja z Gruzji. Gości podejmował między innymi dyrektor Instytutu dr hab. Piotr Stankiewicz. Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie. Znamy wyniki międzynarodowego badania PISA 2018
Polscy uczniowie w rozumowaniu matematycznym wyprzedzają w Unii Europejskiej wszystkich poza młodymi Estończykami. W rozumieniu tekstu polska młodzież zajmuje 4. miejsce wśród krajów Unii, a w rozumowaniu w naukach przyrodniczych jest na 3. pozycji. We wszystkich trzech obszarach objętych badaniem wyniki polskich uczniów są powyżej średniej dla krajów OECD i lokują ich w światowej czołówce. Najlepsze wyniki w badaniu osiągnęli uczniowie z 4 regionów Chin, Hongkongu, Singapuru i Makao. W badaniu PISA 2018 wzięło udział ponad 660 tys. uczniów z 79 krajów i regionów świata. Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej
Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. |