Edukacja włączająca. Podsumowanie pilotażu wsparcia międzysektorowego

Poprawa jakości wsparcia dzieci i młodzieży - to główny temat spotkania w MEN podsekretarzy stanu: Izabeli Ziętki i Pauliny Piechny-Więckiewicz z przedstawicielami projektów ukierunkowanych na podniesienie jakości wsparcia dzieci i młodzieży w rozwoju i uczeniu się. W wydarzeniu uczesticzyły ekspertki Instytutu Badań Edukacyjnych.

Podczas rozmowy omówiono wyniki projektu pilotażowego wsparcia międzysektorowego, którego celem jest przetestowanie w powiatach modelu skoordynowanego, międzysektorowego wsparcia dzieci, uczniów i rodzin w ich naturalnym środowisku codziennego funkcjonowania.

W projekcie przeprowadzono walidację narzędzi do skrinningu rozwoju dzieci, którymi przebadano prawie 22 tys. dzieci ze 105 powiatów oraz walidację narzędzi do szkolnej oceny funkcjonalnej, przeznaczonych dla nauczycieli i specjalistów szkolnych, za pomocą których dokonano oceny funkcjonowania ponad 8,3 tys. uczniów. Narzędzia te będą udostępnione bezpłatnie na utworzonej do tego celu platformie. 

Przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych przedstawili planowane działania w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji”, które bazują na rezultatach realizowanych na zlecenie ministerstwa projektów pilotażowych i umożliwią rozwijanie istniejących zasobów, w tym narzędzi diagnostycznych oraz materiałów metodycznych. W projekcie przewidziano szkolenia dla kadr systemu oświaty.

Więcej o projekcie można znaleźć tutaj.

 

NASZE BADANIA