bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

ZSK logo

Umowa na ZSK 5 podpisana!

28 września 2020 r. Instytucja Pośrednicząca MEN podpisała z Instytutem Badań Edukacyjnych umowę o dofinansowanie projektu pozakonkursowego pt.: Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju (ZSK 5). Więcej
pisa2018

Znamy główne wnioski z V tomu analiz wyników badania PISA 2018!

29 września ukazał się kolejny raport z serii prezentującej wyniki badania PISA 2018. Piąty tom dotyczy efektywności polityk edukacyjnych i ich uwarunkowań systemowych widzianych z perspektywy wyników uzyskiwanych przez uczniów w pomiarze umiejętności PISA, równości szans oraz dobrostanu 15-letnich uczniów uczestniczących w badaniu. Raport został przygotowany głównie na podstawie informacji z ankiet wypełnianych przez dyrektorów szkół. Raport opiera się na danych z 79 krajów i gospodarek biorących udział w badaniu PISA 2018. Prezentowany tom skupia się na czterech obszarach: grupowaniu i selekcji uczniów, zasobach i inwestycjach w edukację, rozwiązaniach systemowych (w tym roli sektora niepublicznego) oraz ocenianiu i ewaluacji szkół. Więcej
SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej

Aktualności IBE

Rozwiązywanie problemów - tak, ale nie na komputerze

Polscy uczniowie gorzej wypadają od uczniów z innych krajów Unii Europejskiej w rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem komputera. 1 kwietnia OECD ogłosiło wyniki badania Problem Solving.

Dziedzina Problem Solving (PS) – rozwiązywanie problemów – stanowiła uzupełnienie głównej części badania PISA. W badaniu wzięły udział 44 kraje i regiony. Badanie polegało na wykonaniu przez 30 min. nietypowych zadań, które wymagały znalezienia rozwiązania przedstawionego problemu. W Polsce badanie zrealizowano wśród 1207 uczniów spośród 4607 uczniów uczestniczących w głównej części badania.

Czytaj więcej...

PISA 2012 wyniki

 

PISA 2012

 

NOWE!
Do pobrania: Pełen raport krajowy badania PISA 2012

 

Polscy 15-latkowie rzadko mają konta w banku, ale z finansami sobie radzą
W raporcie krajowym PISA 2012 oprócz wyników głównego badania można wyczytać też, jak gimnazjaliści radzili sobie z komputerem. Po raz pierwszy sprawdzono, jakie mają umiejętności finansowe
Czytaj więcej

 

Tegroczni maturzyści w I klasie szkoły ponadgimnazjalnej byli na poziomie gimnazjalistów
Uczniowie I klas szkół ponadgimnazjalnych, czyli tegoroczni maturzyści, w 2012 r. mieli takie same umiejętności, jak ich rok młodsi koledzy z gimnazjum – wskazuje badanie towarzyszące badaniu PISA
Czytaj więcej

 


Wstępne wyniki PISA 2012 opublikowane w grudniu 2013 r.

Czytaj więcej...

Ogólnopolskie badania umiejętności trzecioklasistów 2013 - konferencja

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji Ogólnopolskie badania umiejętności trzecioklasistów 2013 – czego dowiedzieliśmy się o umiejętnościach uczniów i szkole.

Konferencja odbędzie się w dniu 24 października 2013 r. w godzinach 11:00-15:00, w Warszawie, w hotelu Novotel, ul. Marszałkowska 94/98.

Ze względu na duże zainteresowanie konferencją, zwiększyliśmy liczbę miejsc i przedłużyliśmy czas trwania rekrutacji. Rejestracji można dokonywać do 17 października za pośrednictwem formularza internetowego, który znajduje się pod adresem: ibe.edu.pl/obut-konferencja

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o zakwalifikowaniu na konferencję decyduje kolejność zgłoszeń.

W razie jakichkolwiek pytań organizacyjnych, prosimy o kontakt z Iwoną Bąbiak (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 22 241 71 39)

 

 

IBE opublikował wyniki badania 6- i 7-latków

Badacze sprawdzili jak dzieci rozwijają się w „zerówkach" oraz w pierwszych klasach. Więcej

Tylko 3% rodziców uczniów sześcioletnich w I klasie zmieniłoby decyzję

Czytelnik artykułu redaktora Artura Grabka pod tytułem „MEN selekcjonuje dane” (Rzeczpospolita z dnia 14.08.2013) otrzymał informację w dużej mierze nieprawdziwe. Dlatego wyjaśniamy, co naprawdę napisał prof. Krzysztof Konarzewski w swojej analizie badania CBOS z 2011 r. Więcej

Wyprzedaż numerów EDUKACJI z lat 2008-2010

W dniach 1.08-30.09.b.r. będzie można nabyć numery kwartalnika „Edukacja. Studia, Badania, Innowacje” z lat 2008-2010 w cenie 1 złoty za egzemplarz. Więcej

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018