flaga RPTekst łatwy do czytania

TALIS 2024. Już wkrótce wyniki badania

TALIS 2024. Już wkrótce wyniki badania

Już 7 października 2025 roku poznamy wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. W najnowszej edycji badania uczestniczyli nauczyciele i dyrektorzy szkół z ponad 50 krajów i regionów, w tym z Polski.
Studencie, poradnik, który musisz mieć!

Studencie, poradnik, który musisz mieć!

Poradnik dla studentów i studentek „Jak uczyć się na studiach”? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB  to bardzo praktyczna, krótka publikacja pokazująca narzędzia i strategie pomagające skutecznie się uczyć na...

Projekty podstaw programowych przygotowane przez ekspertów IBE PIB

Projekty podstaw programowych przygotowane przez ekspertów IBE PIB

W IBE PIB zakończono prace nad projektami podstaw programowych dla przedszkola i większości przedmiotów w szkołach podstawowych. Dokumenty są już dostępne na stronie instytutu. Kolejne prace nad podstawami odbędą się w ramach rządowego...

Jak wspierać dzieci i nastolatków w erze cyfrowej?

Jak wspierać dzieci i nastolatków w erze cyfrowej?

Smartfony, media społecznościowe i AI to codzienność młodych ludzi. Nowa publikacja pokazuje, jak wspierać dzieci i nastolatków w mądrym korzystaniu z technologii, by stała się narzędziem rozwoju, a nie źródłem zagrożeń.

Pogłębiona diagnoza niskich kompetencji i niskiego poziomu wykształcenia Polaków, jak również wielkości populacji oraz cech osób młodych bez pracy i nieuczących się (tzw. NEET) jest efektem zrealizowanych przez IBE działań w ramach projektu „Wzmacnianie polityki opartej na faktach na rzecz poprawy umiejętności podstawowych osób dorosłych”, współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.

Celem opracowań jest:

  • przedstawienie pogłębionej analizy wykluczenia edukacyjnego,
  • powiązania wykluczenia edukacyjnego z aktywnością w różnych obszarach życia społecznego i gospodarczego, w tym w obszarze: rynku pracy, uczenia się przez całe życie, korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, wykluczenia społecznego
  • przygotowanie rekomendacji dla działań na rzecz wsparcia rozwoju kompetencji wśród osób o najniższych kompetencjach i niskim wykształceniu.


W raportach wykorzystano dane w okresie od 2008 do 2014 roku w ramach:

  • Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC)
  • Badania postPIAAC
  • Badania Uwarunkowania decyzji edukacyjnych (IBE)
  • Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (GUS)
  • Badania Kształcenia dorosłych (GUS)


Polacy z niskimi kompetencjami - raport analityczny
Polacy z niskimi kompetencjami - rekomendacje dla polityki


Seminarium 17 grudnia 2015 r.

 

Seminarium 20 listopada 2015r.


W ramach prac nad projektem zorganizowano seminaria: 20 listopada i 17 grudnia, wzięli w nich udział poza ekspertami IBE przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Cyfryzacji, Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych, Instytutu Badań Strukturalnych.