Poniżej prezentujemy wyniki badań zakończonych projektów. Aby uzyskać więcej informacji na ich temat, wystarczy kliknąć na nazwę projektu.
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna) |
Pobierz
Średni wynik polskich dzieci wynosi
535 punktów i jest istotnie wyższy od średniej międzynarodowej. Wśród 49 krajów Polska zajmuje
17. miejsce, a wynik Polski nie jest statystycznie odróżnialny od wyniku osiąganego przez czwartoklasistów z Finlandii i Litwy. Podobnie jak nieodróżnialne są wyniki Danii i USA.


Pod względem przeciętnego wyniku, zarówno w zakresie rozumienia tekstu, jak i rozumowania matematycznego, najlepsze wyniki osiągają mieszkańcy trzech krajów: Japonii, Finlandii i Holandii. Powyżej średniej OECD w obu dziedzinach plasują się również osoby dorosłe mieszkające w Szwecji, Norwegii, Estonia i Belgii. Wyniki wyraźnie najsłabsze uzyskali Włosi i Hiszpanie.

Poziom umiejętności Polaków w wieku 16-65 lat jest niższy niż przeciętny poziom umiejętności mieszkańców krajów OECD, które wzięły udział w badaniu. Wynik Polski w dziedzinie rozumienia tekstu dzieli od średniej OECD 6 punktów (267 pkt. wobec 273 pkt.), a w dziedzinie rozumowania matematycznego – 9 punktów (260 pkt. wobec 269 pkt.). Gorszy wynik w zakresie rozumienia tekstu uzyskały Francja, Włochy i Hiszpania, podczas gdy wynik Irlandii jest zbliżony do polskiego. Natomiast przeciętny poziom rozumowania matematycznego Polaków jest porównywalny do wyniku Wielkiej Brytanii i jest lepszy niż wyniki Irlandii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Włoch i Hiszpanii.
Średnie wyniki w PIAAC nie uwzględniają jednak zróżnicowania wyników w poszczególnych krajach. Zarówno w krajach o najwyższych jak i najniższych przeciętnych wynikach część populacji dorosłych osiąga bardzo niskie wyniki, ale istnieją także grupy o wysokich poziomach umiejętności. Przeciętnie w 22 badanych krajach OECD 16% ludności osiąga poziom umiejętności 1 lub poniżej (tj. bardzo niski poziom umiejętności) w zakresie rozumienia tekstu, a 12% poziom 4 lub 5 (tj. wysoki poziom umiejętności). W odniesieniu do kompetencji rozumowania matematycznego odsetki te wynoszą odpowiednio 19% i 13%. Kraje o niewielkim zróżnicowaniu wyników to Czechy, Słowacja, a także Korea, Cypr, Austria i Estonia. Kraje, w których obserwujemy względnie duże odsetki osób o wysokim poziomie umiejętności, ale jednocześnie duże odsetki osób – o niskim, to Kanada, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy i Australia.

Rozkład wyników PIAAC w Polsce charakteryzuje się przede wszystkim dużym udziałem osób o niskim poziomie umiejętności: umiejętność rozumienia tekstu prawie jednej piątej populacji dorosłych oceniana jest na poziomie 1 lub poniżej, a w dziedzinie rozumowania matematycznego – blisko jednej czwartej. Niski poziom badanych kompetencji charakteryzuje więc w Polsce wyraźnie większy odsetek dorosłych, niż przeciętnie w krajach OECD. Jednocześnie grupa osób o poziomie umiejętności 4 lub 5 jest w Polsce relatywnie mniej liczna.
Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013
Link do raportu | Pobierz raport
Raport metodologiczny
|
Pobierz Raport
Raport runda pilotażowa | Pobierz Raport
Raport dotyczący programowania | Pobierz Raport
Raport o stanie edukacji 2010. Społeczeństwo w drodze do wiedzy
Link do raportu | Pobierz raport
Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian
Link do raportu | Pobierz raport
Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty
Link do raportu | Pobierz raport
Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele
Link do raportu | Pobierz raport
Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej
Link do raportu | Pobierz raport
Koncepcja metodologii badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych 2010 r.
Pobierz raport
Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – gimnazjum (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach. Raport z wizyty studyjnej w Anglii
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - historia i WOS (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - język polski (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - matematyka (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
„Laboratorium myślenia”. Diagnoza umiejętności gimnazjalistów w zakresie przedmiotów przyrodniczych 2011
Link do raportu | Pobierz raport
Koncepcja metodologiczna badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych
Link do raportu | Pobierz raport
Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów
Link do raportu | Pobierz raport
Polityka językowa w Europie
Link do raportu | Pobierz raport
Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC. Raport krajowy 2011
Link do raportu | Pobierz raport
Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2012)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia (2012)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski (2012)
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka (2012)
Link do raportu | Pobierz raport
Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach (2011)
Link do raportu | Pobierz raport
Nauczanie matematyki w gimnazjum
Link do raportu | Pobierz raport
Szkoła samodzielnego myślenia
Link do raportu | Pobierz raport
Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
Link do raportu | Pobierz raport
Język angielski w gimnazjum - etap I
Link do raportu | Pobierz raport
Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS 2013)
Link do raportu | Pobierz raport
Czytelnictwo dzieci i młodzieży
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim
Link do raportu | Pobierz raport
Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Finlandii
Link do raportu | Pobierz raport
Dobre praktyki w nauczaniu historii
Link do raportu | Pobierz raport
Czytelnictwo dzieci i młodzieży. Streszczenie raportu końcowego
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa
Link do raportu | Pobierz raport
Optymalizacja sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej – wdrożenia (2014–2015)
Link do raportu | Pobierz raport
Potrzeby nauczycieli szkół zawodowych w zakresie języka polskiego, matematyki, historii oraz przedmiotów przyrodniczych
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje polonistyczne piątoklasistów
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje polonistyczne piątoklasistów
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje matematyczne trzecioklasistów
Link do raportu | Pobierz raport
Kompetencje matematyczne piątoklasistów
Link do raportu | Pobierz raport
Porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE)
Link do raportu | Pobierz raport
Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym
Link do raportu | Pobierz raport
Potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego
Link do raportu | Pobierz raport
Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014
Link do raportu | Pobierz raport
Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
Link do raportu | Pobierz raport
Nauczanie matematyki w szkole podstawowej
Link do raportu | Pobierz raport
Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wnioski z badań przeprowadzonych przez Zespół Dydaktyk Szczegółowych IBE
Link do raportu | Pobierz raport
Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku
Link do raportu | Pobierz raport
Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego. Raport na podstawie analizy egzaminu maturalnego z 2015, badania „Diagnoza przedmaturalna” z 2014 oraz badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów” z 2011
Link do raportu | Pobierz raport
Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
Link do raportu | Pobierz raport
Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy
Link do raportu | Pobierz raport
Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania
Link do raportu | Pobierz raport
Sprawdzian 2015: matematyka. Analiza błędów popełnianych przez uczniów w zadaniach zamkniętych
Link do raportu | Pobierz raport
Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa
Link do raportu | Pobierz raport
Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań
Link do raportu | Pobierz raport
Dziecko sześcioletnie idzie do szkoły... Wybór tekstów
Link do raportu | Pobierz raport
Szkolne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania wyników nauczania na I etapie edukacyjnym. Raport na podstawie fazy wstępnej ogólnopolskiego badania podłużnego Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia 2012 r.
Link do raportu | Pobierz rapor
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III
Link do raportu
Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
Link do raportu | Pobierz rapor
Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013
Link do raportu | Pobierz rapor
Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI
Link do raportu | Pobierz rapor
Systemy oceniania w szkole – prawo i praktyka
Link do raportu | Pobierz raport
Ocenianie i ewaluacja w polskim systemie edukacji
Link do raportu
Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi
Link do raportu | Pobierz raport
Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.
Link do raportu | Pobierz raport
Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna
Link do raportu | Pobierz raport
Czas pracy i warunki pracy w relacjach nauczycieli
Link do raportu | Pobierz raport
Laboratorium Mikrobadań IBE
Link do raportu | Pobierz raport
Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły
Link do raportu | Pobierz raport
Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
Link do raportu | Pobierz raport
Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych
Link do raportu | Pobierz raport
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach
Link do raportu | Pobierz raport
Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013
Link do raportu | Pobierz raport
Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
Link do raportu | Pobierz raport
Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego
Link do raportu | Pobierz raport
Opracowanie koncepcji badania nakładów na edukację i przeprowadzenie analiz danych zastanych
Link do raportu
Raport z analizy kosztów edukacji na etapie przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum
Link do raportu | Pobierz raport
Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego
Link do raportu | Pobierz raport
Wydatki i wybory edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania, 2012 r.
Link do raportu
Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej
Link do raportu | Pobierz raport
Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej
Link do raportu | Pobierz raport
Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu giżyckiego
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu głogowskiego
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Poznań
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu pruszkowskiego
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Siemianowice Śląskie
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu sokólskiego
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Świnoujście
Link do raportu | Pobierz raport
Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Tarnobrzeg
Link do raportu | Pobierz raport
Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce
Link do raportu | Pobierz raport
Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę
Link do raportu | Pobierz raport
Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny
Link do raportu | Pobierz raport
Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
Link do raportu | Pobierz raport
Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego
Link do raportu | Pobierz raport
Raport z realizacji Modułu 2. Badanie wzajemnych oczekiwań pracodawców, studentów i absolwentów UW
Link do raportu | Pobierz raport
Prognoza kapitału ludzkiego
Link do raportu | Pobierz raport
Realizacja badania ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów – raport końcowy
Link do raportu | Pobierz raport
Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE)
Link do raportu | Pobierz raport
Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych
Link do raportu | Pobierz raport
Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych zakładu ubezpieczeń społecznych
Link do raportu | Pobierz raport
Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011
Link do raportu | Pobierz raport
Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań
Link do raportu | Pobierz raport
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący z badania
Link do raportu | Pobierz raport
Habitus zawodowy, współpraca, narracje aktorów społecznych i praca, która nie uszlachetnia. Raport z badania systemu kształcenia zawodowego i jego interesariuszy przy wykorzystaniu metod jakościowych
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo
Link do raportu | Pobierz raport
Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
Link do raportu | Pobierz raport
Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania – skrót
Link do raportu | Pobierz raport
Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty
Link do raportu | Pobierz raport
Edukacja i rynek pracy
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
Link do raportu | Pobierz raport
Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami – ewaluacja zakończonych projektów w ramach działania 9.2 PO KL: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwo zawodowego
Link do raportu | Pobierz raport
Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami - główne wnioski z pierwszej fazy badania
Link do raportu | Pobierz raport
Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE na przykładzie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”
Link do raportu | Pobierz raport
Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła”
Link do raportu | Pobierz raport
Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych
Link do raportu | Pobierz raport
Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody w szkole podstawowej w zakresie wsparcia w prowadzeniu lekcji metodą badawczą
Link do raportu | Pobierz raport
Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Link do raportu | Pobierz raport
Średnioterminowe efekty programu „Cyfrowa szkoła”
Link do raportu | Pobierz raport
Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności
Link do raportu | Pobierz raport
Bilans zmian instytucjonalnych. Polska oświata w okresie transformacji
Link do raportu | Pobierz raport
Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P
Link do raportu | Pobierz raport
Rekomendacje dla polityki edukacyjnej: Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole?
Link do raportu | Pobierz raport
Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na III etapie edukacyjnym (gimnazja).
Link do raportu | Pobierz raport
Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne).
Link do raportu | Pobierz raport
Rekomendacje dla systemu edukacji 2014: Rekomendacje dla systemu edukacji dotyczące nauczania matematyki
Pobierz raport
Polacy z niskimi kompetencjami
Pobierz raport analityczny | Pobierz rekomandacje dla polityki
Niskie kompetencje dorosłych Polaków a wybrane aspekty aktywności zawodowej i edukacyjnej
Pobierz prezentację
Not in Employment, Education or Training - czynniki ryzyka
Pobierz prezentację
Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność na rynku pracy
Pobierz prezentację
Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność edukacyjna
Pobierz prezentację
Wykluczenie cyfrowe – czynniki ryzyka
Pobierz prezentację
Rekomendacje
Pobierz prezentację
Wykluczenie społeczne młodzieży w Europie
Pobierz prezentację
Niepewna sytuacja młodzieży na rynku pracy a zdrowie i dobrostan psychiczny
Pobierz prezentację
Ekonomiczne konsekwencje wykluczenia i niestabilnej sytuacji na rynku pracy
Pobierz prezentację
Badania terenowe EXCEPT
Pobierz prezentację
Wyniki badań EXCEPT w Polsce
Pobierz Raport 1 | Pobierz Raport 2
Scenariusze zajęć |
Link
Wytyczne dotyczące oceniania uczenia się przez współdziałanie | Link
Raporty krajowe | Link
Szkolenie on-line (platforma MOOC):
● Collaborative Teaching and Learning
● Co-lab
Rekomendacje z projektu Co-Lab, autorstwa Dorothy Cassells (styczeń 2018) | Link
Raport z badań autorstwa IBE | Link
Statystyki opisowe:

Opiekunowie (n=1682)
|
|
Średnia
|
Std, Dev,
|
Max
|
Życie towarzyskie
|
48,9
|
62,7
|
670
|
Sen
|
506,1
|
87,5
|
840
|
Sport
|
17,5
|
38,0
|
350
|
Hobby
|
2,3
|
13,2
|
180
|
Inni (n=37285)
|
|
Średnia
|
Std. Dev.
|
Max
|
Życie towarzyskie
|
51
|
71
|
830
|
Sen
|
528
|
97
|
1440
|
Sport
|
27
|
50
|
810
|
Hobby
|
5
|
26
|
640
|
Wyniki analiz:
Regression (1): Czas wolny poświęcony na:
|
|
Sen
|
Sport
|
Hobby
|
Życie towarzyskie
|
Opiekun
|
-29.159***
(2.318)
|
-9.327***
(1.237)
|
-2.141***
(0.638)
|
-2.486
(1.746)
|
Regression (2): Chęć poświęcenia więcej czasu na:
|
|
Sen
|
Sport
|
Hobby
|
Życie towarzyskie
|
Opiekun
|
0.304***
(0.059)
|
0.323***
(0.055)
|
0.344**
(0.054)
|
0.422***
(0.052)
|
Standard errors in parentheses:* p<0.05, ** p<0.01, *** p<0.001
Regression (1): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, education, children age 0-6 in hh.
Regression (2): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, overall well-being.
Badania empiryczne prowadzą do następujących wniosków:
- Opiekunowie osób starszych poświęcają mniej czasu na sen, sport i hobby w porównaniu do osób, które nie opiekują się osobami starszymi. Nie ma znaczącej różnicy w odniesieniu do czasu poświęconego na życie towarzyskie.
- W odniesieniu do wszystkich analizowanych form spędzania czasu wolnego opiekunowie deklarują deficyt czasu poświęconego na tego rodzaju aktywności.
- Dalsze analizy powinny skupić się na zbadaniu, czy deficyt czasu na odpoczynek jest powiązany z płcią opiekuna oraz w jakim stopniu wynika on ze wspólnego prowadzenia gospodarstwa domowego lub zamieszkania poza gospodarstwem domowym osoby wymagającej opieki.
Analizy IBE
- Marek Muszyński, Bartosz Kondratek, Agata Gajewska-Dyszkiewicz, Katarzyna Paczuska, Magdalena Szpotowicz
Właściwości psychometryczne egzaminu maturalnego 2015 - język angielski, poziom podstawowy.
Analizy IBE/02/2016
Pobierz dokument w formacie PDF
- Marta Palczyńska
Rodzaj umowy o pracę a umiejętności i ich wykorzystywanie
Analizy IBE/01/2016
Pobierz dokument w formacie PDF
- Paweł Modrzyński, Marek Kwiek
Reformy edukacji wyższej we Francji w obszarze finansowania szkół wyższych
Analizy IBE/12/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Kazimierz Musiał
Reformy edukacji wyższej w Finlandii w obszarze finansowania szkół wyższych
Analizy IBE/11/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Marek Kwiek
Reformy edukacji wyższej w Republice Czeskiej w obszarze finansowania szkół wyższych
Analizy IBE/10/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M. Chrzanowski, Irmina Buczek
Elementy edukacji środowiskowej w podręcznikach do nauczania chemii dla III etapu edukacyjnego
Analizy IBE/09/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Jadwiga Przewłocka
Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole. Raport o stanie badań
Analizy IBE/08/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Agnieszka Nowakowska, Jadwiga Przewłocka
Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego
Analizy IBE/07/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Zespół Badań Nauczycieli
Raport metodologiczny – badanie „Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy”
Analizy IBE/06/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Anna Ruzik-Sierdzińska, Jolanta Perek-Białas
Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+
Analizy IBE/05/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Agata Komendant-Brodowska, Anna Baczko-Dombi
Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna
Analizy IBE/04/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Paweł Penszko,Piotr Zielonka
Analiza wpływu programu "Cyfrowa szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty
Analizy IBE/03/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Tomasz Kuszewski, Tomasz Szapiro, Przemysław Szufel
Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych
Analizy IBE/02/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Tomasz Panek, Jan Zwierzchowski
Opis metodologii badawczej współzależności pomiędzy wykluczeniem społecznym a edukacją
Analizy IBE/01/2015
Pobierz dokument w formacie PDF
- Ewa Matczak, Waldemar Kozłowski
Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców
Analizy IBE/04/2014
Pobierz dokument w formacie PDF
- Irena E. Kotowska, Iga Magda, Anna Ruzik-Sierdzińska
Opis metodologii badawczej. Tworzenie kapitału ludzkiego z perspektywy gospodarstw domowych
Analizy IBE/03/2014
Pobierz dokument w formacie PDF
- Jagna Hałaczek, Anna Markowska, Tomasz Nowacki, Tomasz Opach, Justyna Żmijewska
Kształtowanie umiejętności korzystania z map w gimnazjalnych podręcznikach do geografii
Analizy IBE/02/2014
Pobierz dokument w formacie PDF
- Agata Komendant-Brodowska
Agresja i przemoc szkolna - raport o stanie badań
Analizy IBE/01/2014
Pobierz dokument w formacie PDF
- Tomasz Żółtak
Statystyczne modelowanie wskaźników edukacyjnej wartości dodanej – podsumowanie polskich doświadczeń
Analizy IBE/02/2013
Pobierz dokument w formacie PDF
- Ewa Matczak, Waldemar Kozłowski
Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców
Analizy IBE/01/2013
Pobierz dokument w formacie PDF
- Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Ireneusz Bochno i inni
Gminy wobec wyzwań oświatowych - przykłady strategicznych działań samorządów w zakresie edukacji
Analizy IBE/05/2012
Pobierz dokument w formacie PDF
- Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak
Aspiracje edukacyjne rodziców dzieci z klas III szkoły podstawowej (raport z badań pilotażowych)
Analizy IBE/04/2012
Pobierz dokument w formacie PDF
- Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak
Aspiracje zawodowe rodziców w stosunku do własnych dzieci (raport z badań pilotażowych)
Analizy IBE/03/2012
Pobierz dokument w formacie PDF
Informacje o pozostałych projektach realizowanych obecnie w IBE znajdują się w zakładkach
Projekty krajowe i Projekty międzynarodowe.
Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych