Weź udział w webinarze TRANSVAL-EU o kompetencjach transwersalnych!

Zajmujesz się doradztwem zawodowym? Pomagasz innym w znalezieniu pracy lub w określeniu dalszych kroków rozwoju? A może zajmujesz się identyfikowaniem lub weryfikacją kompetencji? Ten webinarium jest dla Ciebie!

 Webinar jest organizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych, który bierze udział w międzynarodowym projekcie TRANSVAL-EU. W trakcie spotkania eksperci IBE opowiedzą o projekcie, a także o innowacyjnych metodach i narzędziach walidacji kompetencji transwersalnych.

Spotkanie online odbędzie się 18 października w godz. 11:00-13:00 na platformie Zoom.

FORMULARZ REJESTRACYJNY

Udział jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona.

Zapisz się już dziś i dołącz do grona ekspertów zajmujących się kompetencjami transwersalnymi.

Co to są kompetencje transwersalne?

Kompetencje transwersalne, zamiennie nazywane przekrojowymi, to takie, które można wykorzystywać w różnych sytuacjach, kontekstach, zawodach, rolach, stanowiskach i branżach. Np. umiejętność krytycznego myślenia, znajomość języka obcego lub umiejętność zarządzania projektem przyda się zarówno w branży badawczej, jak i w przemyśle lub transporcie. Można powiedzieć, że kompetencje transwersalne są spoiwem umiejętności zawodowych, np. prowadzenie księgowości to umiejętność zawodowa, ale zarządzanie zespołem księgowych to już umiejętność transwersalna.

Specyfika kompetencji transwersalnych utrudnia ich nabywanie np. w strukturach formalnego systemu oświaty. Trudna jest także ich walidacja, czyli sprawdzenie i potwierdzenie, że osoba posiada daną kompetencję czy też zestaw kompetencji przekrojowych.

Wśród kompetencji transwersalnych cennych na rynku pracy można wymienić np. podejmowanie inicjatywy, adaptację do nowych warunków, umiejętność rozwiązywania problemów, ocenę ryzyka czy umiejętność podejmowania decyzji.

Rosnące znaczenie kompetencji przekrojowych wynika m.in. z globalnych trendów i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, powodujących reorganizację pracy i rolę pracownika. Zapotrzebowanie na takie kompetencje wynika również z faktu, że obecnie posiadane umiejętności szybko się dezaktualizują. Co więcej, coraz bardziej istotne stają się te kompetencje, które trudniej jest poddać procesowi automatyzacji.