Call for Papers

Edukacja w świetle danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (nr 4/2024)

Redakcja kwartalnika „Edukacja” zaprasza do nadsyłania artykułów do tematycznego numeru poświęconego wynikom analiz danych z międzynarodowych badań edukacyjnych.

Zależy nam na wynikach analiz, które wykorzystują publicznie dostępne bazy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (ang. large-scale assessments), takich jak PISA, PIAAC, TIMSS, PIRLS, ICCS, ICILS i TALIS, i prezentują wyniki istotne dla szerokiego kręgu odbiorców. Mogą one dotyczyć Polski lub porównań międzynarodowych oraz takich tematów jak:

  • Zróżnicowanie umiejętności i ich uwarunkowania;
  • Słabe i mocne strony dzieci, młodzieży lub dorosłych w zakresie umiejętności;
  • Nierówności edukacyjne;
  • Postawy uczniów i młodzieży i ich uwarunkowania;
  • Opinie nauczycieli i deklaracje dotyczące ich praktyk i stosowanych metod nauczania;
  • Metodologiczne problemy i wyzwania międzynarodowych badań edukacyjnych.

Przyjmujemy zgłoszenia artykułów w języku polskim i angielskim, ale szczególnie zachęcamy do zgłoszeń w języku angielskim.

Na  zgłoszenia rozszerzonego abstraktu (400 - 1000 słów) czekamy do 15 maja 2024. Do końca maja autorzy zostaną poinformowani o wstępnym przyjęciu tekstu. Na pełne teksty czekamy do 31 lipca 2024 roku. Szacowany termin publikacji to grudzień 2024.

Publikacja artykułu uzależniona będzie od jego zgodności z profilem tematycznym numeru oraz uzyskania dwóch pozytywnych recenzji. Szczegóły dotyczące zasad publikacji i procesu recenzyjnego znajdują się na stronie kwartalnika.

Planujemy opublikować 8-10 artykułów, każdy o długości do 8 tysięcy słów łącznie z bibliografią (bez tabel, rycin i wykresów).

Redakcja: Tomasz Gajderowicz, Artur Pokropek, Michał Sitek, Olga Wasilewska

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.