Gry dydaktyczne – gamifikacja w edukacji środowiskowej

  Pobierz plik PDF

W artykule wskazano na współczesne problemy środowiska, postępującą katastrofę klimatyczną oraz efektywniejsze metody kształtowania postaw, dotyczące właściwych działań w środowisku. Podstawą proponowanych metod są gry dydaktyczne, oparte na technologii informatycznej, w integracji ze środowiskiem przyrodniczym. Technologia informatyczna rozwinęła się w naszych czasach tak bardzo, że z urządzeń multimedialnych korzystają już nawet najmłodsze dzieci. Środki te nie zawsze służą do nauki, a zdarza się, że kształtują niewłaściwe postawy. Jednak wykorzystane w odpowiedni sposób, w decydującym stopniu mogą pomóc wpłynąć na efektywność edukacji środowiskowej.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 02 2020 okladka

Do czytelników

  • Katarzyna Potyrała

Pluskwiaki

  • Alicja Walosik, Bartłomiej Zyśk, Marek Guzik

Pluskwiaki – karty pracy

  • Alicja Walosik, Bartłomiej Zyśk, Marek Guzik

Scenariusze zajęć terenowych online

  • Agata Estrada Mercado