Samorządowcy praktycy, naukowcy oraz dyrektor CKE dyskutowali o tym, po co są badania edukacji, jaki mają walor praktyczny, do czego się je wykorzystuje i na jakie badania najchętniej wydaliby pieniądze. Jest ciekawie, mądrze i dowcipnie. Debata miała miejsce podczas konferencji Badania dla edukacji, podsumowującej pięć lat projektu Entuzjaści edukacji.
Uczniowie twierdzą, że w pracy nauczyciela nie daje się do końca być sprawiedliwym (51%). 36% potwierdza, że uczniowie zwykle nie są uczciwi wobec nauczycieli. Nieco ponad 24% badanych uczniów uważa, że ludziom można ufać w większości sytuacji; 26% nie zgadza się, że uczniom można zostawiać dużo swobody na ich własne decyzje; 43% wskazuje, że ludzie bez kontroli nie postępowaliby uczciwie.
Bezrobocie młodzieży i słaba motywacja do uczenia się to główne zagadnienia, które zostaną poruszone na I Forum Nowej Edukacji - odbędzie się ono w dniach 30.11-1.12.2015 r. w Centrum Nauki Kopernik. Imprezę organizowaną przez Centrum Innowacyjnej Edukacji patronatem merytorycznym objął m.in. Instytut Badań Edukacyjnych.