O zaburzeniach nauki mowy i pisma dla rodziców

Około 10 proc. uczniów ma trudności z przyswojeniem czytania i pisania, a u ponad 7 proc. dzieci występują zaburzenia językowe. Im wcześniej problem jest prawidłowo zidentyfikowany, tym skuteczniejsza będą działania profilaktyczne
i terapeutyczne. Eksperci Zespołu ds. Specyficznych Zaburzeń Uczenia Instytutu Badań Edukacyjnych, opracowali i wydali broszury dla rodziców na temat dysleksji ora specyficznego zaburzenia językowego (SLI).

 

Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją?

Syntetyczne, przystępnie napisane źródło wiedzy na temat dysleksji. Broszura skierowana jest do rodziców i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera najważniejsze informacje dotyczące zjawiska dysleksji, rozpoznawania jej ryzyka oraz wspomagania dzieci z tym problemem. Poradnik zawiera m.in. test wiedzy na temat dysleksji, listę objawów ryzyka dysleksji, informacje dotyczące jej genezy i występowania, a także praktyczne wskazania i rozwiązania dotyczące pomocy dzieciom z ryzykiem dysleksji w domu i przedszkolu/szkole.

SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli

Pierwsza w Polsce publikacja upowszechniająca współczesną wiedzę naukową na temat mało rozpoznawalnego w Polsce specyficznego zaburzenia językowego (Specific Language Impairment – SLI). Zaburzenie to charakteryzuje się trudnościami w uczeniu się języka ojczystego i posługiwaniu się nim, i występuje u 7% dzieci.

Przystępnie napisana broszura jest przeznaczona dla rodziców i nauczycieli. Zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące SLI: Co to jest? Czym się charakteryzuje? Jakie są jego konsekwencje? Ponadto zawiera informacje praktyczne dotyczące sposobów pomocy i udzielania wsparcia dzieciom dotkniętym tym zaburzeniem.

Pobierz publikacje: