Otwarcie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej EMKA

Wielospecjalistyczny zespół, nowoczesna diagnostyka, najwyższe standardy pracy wynikające z wieloletniego doświadczenia ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych. Placówka EMKA, czyli poradnia psychologiczno-pedagogiczna, została właśnie otwarta na warszawskiej Woli, w budynku IBE. EMKA ma szansę stać się miejscem unikatowej terapii dzieci, młodzieży oraz wsparcia ich najbliższych.

Badania pokazują, że co piąte dziecko w wieku przedszkolnym i szkolnym ma niskie umiejętności językowe, znacznie odbiegające od typowo rozwijających się rówieśników. Wynikają one z wielu przyczyn, jednak faktem jest, że dzieci i młodzież z zaburzeniami językowymi nie radzą sobie z nauką szkolną, mają często niską samoocenę, problemy emocjonalne i społeczne. W życiu dorosłym osoby te ponoszą dalsze konsekwencje, takie jak obniżona jakość życia, mniejsze zarobki i problemy ze zdrowiem psychicznym.

Można temu zapobiec poprzez wczesne rozpoznanie problemu i zapewnienie dziecku oraz jego rodzinie kompleksowego systemu wsparcia, ponieważ każdy może się skutecznie komunikować, niezależnie od poziomu umiejętności językowych.

Misją placówki EMKA („Entuzjaści Mowy i Komunikacji”), która zainaugurowała działalność 4 kwietnia, jest kompleksowa pomoc dzieciom i młodzieży z zaburzeniami rozwoju językowego i specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Jest to na ten moment jedyna tego typu placówka w Polsce. Unikatowe jest to, że opieką obejmowane jest nie tylko dziecko, ale także jego bliscy i nauczyciele, ponieważ w terapii dziecka ważna jest postawa osób dorosłych. Tworzenie bezpiecznego środowiska najbliższego dziecku, które rozumie naturę jego trudności, potrafi dostosować się do jego komunikacyjnych potrzeb i możliwości, niweluje trudności i wspiera rozwój jego mocnych stron oraz zdolności. EMKA kształci rodziców i nauczycieli w zakresie responsywnej komunikacji, której skuteczność w zakresie wspierania rozwoju dziecka została potwierdzona licznymi badaniami  naukowymi.

Praca poradni jest prowadzona zgodnie z praktyką opartą na dowodach naukowych (Evidence Based Practice). Oznacza to stosowanie najnowszej wiedzy, wykorzystywanie wiarygodnych, narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych, postepowanie zgodne ze standardami diagnozy psychologicznej i logopedycznej, wykorzystywanie najnowszych wzorców postępowania i metod opracowanych w różnych krajach. Wykonywana w poradni diagnoza funkcjonalna 270 stopni jest jednym z najnowocześniejszych narzędzi w tej dziedzinie na świecie, a prowadzona terapia logopedyczna dotyczy całego systemu językowego.

Poradnia EMKA pomaga dzieciom i młodzieży w poszukiwaniu spersonalizowanych metod uczenia się, zgodnych z ich naturalnymi predyspozycjami do przetwarzania informacji, aby jak najlepiej mogli radzić sobie z wyzwaniami szkolnymi.

Koncepcja merytoryczna poradni wynika między innymi z doświadczeń i rekomendacji wypracowanych w projektach badawczych prowadzonych w Instytucie Badań Edukacyjnych przez ostatnich 10 lat (m.in. znormalizowane testy psychologiczne i pedagogiczne) oraz z unikalnych kompetencji zespołu specjalistów pracujących w podejściu systemowym.

Dla klientów poradni prowadzona będzie nieodpłatnie grupa wsparcia dla rodziców oraz grupa wsparcia dla dzieci i młodzieży.

EMKA oferuje także szkolenia i kursy dla nauczycieli, pedagogów, i psychologów w zakresie diagnostyki psychologicznej oraz wspierania rozwoju dziecka, w tym rozwoju mowy.

--

Rejestracja:

22 241 71 11

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.emka.ibe.edu.pl

Poradnia EMKA posiada status placówki niepublicznej oraz jest wpisana do ewidencji prowadzonej przez miasto stołeczne Warszawa (nr ewidencyjny 102 P).

NASZE BADANIA