Szkolenie SLI w TRÓJMIEŚCIE

24 czerwca 2017 w TRÓJMIEŚCIE zaplanowane jest szkolenie SLI - specyficzne zaburzenie językowe (w wersji z pomocami do terapii logopedycznej MODELOWANIE ZDAŃ lub bez). Jest ono przeznaczone dla uczestników projektu "Polska mówi", ale dysponujemy dodatkowymi miejscami dla osób spoza projektu. ZAPRASZAMY! Zapisy na stronie Pracowni Testów IBE. W razie pytań, zachęcamy do kontaktu: szkolenia@ibe.edu.pl

Czytaj więcej

Szkolenie TRJ w Gdańsku

IBE wraz ze Stowarzyszeniem Gdańskich Logopedów 18 marca 2017 r. organizuje w Gdańsku kolejną edycję szkolenia ze stosowania Testu Rozwoju Językowego TRJ. Szkolenie jest planowane w wersji z pomocami, co oznacza, że uczestnicy otrzymają komplet testu TRJ. Możliwy jest również udział w wersji bez pomocy. Rekrutacja prowadzona jest przez SGL. Zgłoszenia i ewentualne pytania proszę kierować na adres: kontakt.sgl@wp.pl.

Czytaj więcej

Oferta Punktu Konsultacyjnego IBE

Zapraszamy do zapoznania się z broszurą Punktu Konsultacyjnego Pracowni Testów IBE

PUNKT KONSULTACYJNY

Czytaj więcej

Szkolenie TRJ w Gdańsku - II edycja

IBE wraz ze Stowarzyszeniem Gdańskich Logopedów 21 stycznia 2017 r. organizuje w Gdańsku drugą edycję szkolenia ze stosowania Testu Rozwoju Językowego TRJ. Szkolenie jest planowane w wersji z pomocami, co oznacza, że uczestnicy otrzymają komplet testu TRJ. Możliwy jest również udział w wersji bez pomocy. Rekrutacja prowadzona jest przez SGL. Zgłoszenia i ewentualne pytania proszę kierować na kontakt.sgl@wp.pl

Czytaj więcej

zobacz wszystkie



Narzędzia

Bateria Testów Czytania IBE

Autorzy: Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna M. Bogdanowicz, Katarzyna Wiejak,

Autor/autorzy podręcznika: Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna M. Bogdanowicz, Katarzyna Wiejak,

Grupa wiekowa: uczniowie rocznego oddziału przygotowania przedszkolnego, uczniowie klasy I

Procedura:
•    badanie indywidualne
•    badanie poszczególnymi testami baterii  trwa około 3 minut, całe badanie baterią trwa maksymalnie do 20 minut (klasa I)
•    badanie niektórymi testami jest ograniczone czasowo
•    bateria może być stosowana w całości, ale także jest możliwość wykorzystywania i interpretacji  pojedynczych testów

Użytkownicy testu: psychologowie i pedagodzy z poradni specjalistycznych

Opis:
- w pełni wystandaryzowane i znormalizowane, kompleksowe narzędzie do diagnozy czynności czytania (w aspekcie tempa i poprawności)
- bateria:
- składa się z 6 testów:

    • Rozpoznawanie liter – wskazywanie na planszy nazwanych przez badającego liter
    • Nazywanie Liter-  samodzilene nazywanie liter przez dziecko, prezentowanych w seriach na planszach
    • Tekst – czytanie głosne tekstu wiązanego
    • Wyrazy - czytanie niepowiązanych wyrazów
    • Wyspa– czytanie prostych pseudowyrazów w kontekście zabawnych ilustracji
    • Sztuczne wyrazy –  czytanie izolowanych pseudowyrazów

- obejmuje róznorodne sprawności  – od najprostszych – jak rozponawanie i nazywanie liter, po złożone – jak czytanie sztucznych wyrazów czy tekstu
- wykorzystuje sztuczne wyrazy
- wszystkie testy baterii prezentują wysoki poziom rzetelności i trafności
- normy ogólnopolskie dla różnych grup wiekowych (w przedziałach półrocznych) uczniów oddziału rocznego przygotowania przedszkolnego oraz klasy I

Zastosowanie:
-    do oceny tempa i poprawności czytania dzieci na róznym poziomie rozwoju tych umiejętności; pozwala także jakościowo charakteryzować poziom umiejętności oraz obszary trudności
-    w diagnozie gotowości szkolnej
-    w pogłębionej diagnozie ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się, zwłaszcza dysleksji rozwojowej

Materiały:
do prezentacji dziecku:
- zeszyty testowe „Nazywanie liter” i „Rozpoznawanie liter”
- plansze testowe „Tekst”, „Wyrazy”, „Sztuczne Wyrazy”
- zeszyt testowy „Wyspa” z planszami testowymi w formie kołonotatnika, zawierający: planszę testową „Wyspa” oraz 4 plansze ze sztucznymi wyrazami do czytania
- plansza „Toro i Turo” prezentująca stworki do testów z wykorzystaniem sztucznych wyrazów

dla osoby badającej:
instrukcja i arkusze odpowiedzi do każdego testu
przesłona w formacie B5

Wymagania sprzętowe: dyktafon do nagrywanie odpowiedzi dziecka, urządzenie dyskretnie mierzące czas

Udostępnienie: W ramach projektu unijnego Bateria Testów Pisania została rozesłana do publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w całej Polsce jesienią 2015 roku. Aktualnie dostępna wyłącznie poprzez uczestnictwo w szkoleniu z kompletem pomocy.

------------------------------------------------------

Pracownia Testów. Instytut Badań Edukacyjnych | ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa | tel.: 22 241 71 00 | e-mail do Pracowni Testów: szkolenia@ibe.edu.pl