bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

path1 ico

Path2Integrity: rzetelność badawcza ważna jak nigdy dotąd

Zachęcamy do korzystania z innowacyjnego rozwiązania edukacyjnego promującego rzetelność badawczą, przygotowanego w ramach międzynarodowego projektu Path2Integrity, w którym bierze udział Instytut Badań Edukacyjnych. Nad kursem online pt. „Rzetelność badawcza z P2I” (Learning P2I )” patronat objęła Mariya Gabriel, komisarz europejska ds. Innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży. Więcej
zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej
New TIMSS2019 Logo

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.   Więcej
neuronauka ico

Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki

Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie.  Więcej
logo ibe ico

Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”

"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej
oferta wydawnicza
 

 Twórcze dziecko w szkole

ibe-wyd-tworcze-dziecko-w-szkoleWaldemar Kozłowski
IBE, Warszawa 2004 r.
ISBN 83-87925-70-5
cena 15 zł

Twórcze myślenia stało się jedną z najważniejszych umiejętności. Prawdziwy sukces osiąga nie ten, kto skrupulatnie podąża utartymi ścieżkami, ale ten, kto wyznacza nowe, jak Gates, Jobs czy Zuckerberg.

Twórczego myślenia trzeba się uczyć od najmłodszych lat. Wymaga to od nauczyciela świadomych działań. W tym właśnie ma mu pomóc książka „Twórcze dziecko w szkole”.

Książka jest adresowana zarówno do nauczycieli szkolnych, jak i wszystkich osób, które uczą lub wychowują dzieci lub młodzież. Pokazuje krok po kroku: jak zacząć oceniać, jak uczyć myślenia aktywnego i krytycznego, efektywnie korzystać z pamięci i wiedzy potocznej, jak motywować do twórczego myślenia i aktywizować intuicję, a wreszcie – w jaki sposób udzielać uczniom odpowiedzi.

Łączy ona zalety opracowania naukowego i poradnika. Skłania do przeanalizowania własnych doświadczeń i proponuje nowe rozwiązania.

Zawiera też pytania oraz ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach, a na końcu – propozycje zajęć rozwijających twórcze myślenie.

Do kupienia:
m.in. u wydawcy (IBE) - wystarczy zamówić mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Spis treści:
Wprowadzenie / 5

I. Twórczy uczeń w szkole – dylematy i szanse / 9

Ocenianie
Aktywność umysłowa
Pochodzenie wiedzy
Rola pamięci
Wzory i autorytety
Wiedza potoczna
Emocje
Odpowiedzi proste i złożone

II. Intuicja jako zjawisko wspomagające twórcze myślenie ucznia / 58

Czym jest intuicja
Intuicja w myśleniu twórczym
Intuicja a rozwijanie twórczego myślenia w szkole

III. Programy rozwoju myślenia twórczego dzieci i młodzieży / 78
 
Literatura / 87

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018