bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

dyrekcja ico

Robert Tomasz Ptaszek nowym Dyrektorem Instytutu Badań Edukacyjnych

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka stanowisko dyrektora IBE od 1 sierpnia br. objął dr hab. Robert Tomasz Ptaszek. Dziś odbyło się spotkanie nowego dyrektora Instytutu z poprzednio pełniącym tę funkcję Łukaszem Arendtem. Więcej
e lerning ico

E-learning jako stała praca? ZSK może w tym pomóc

Nauczanie zdalne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii stanowi już stały element rzeczywistości na świecie. Sytuacja związana z pandemią COVID-19 tylko ten proces przyspieszyła. Teraz okazuje się, że e-learning już niedługo może stać się ciekawą alternatywą również w Polsce. Więcej
ZSK kwartalnik ico

Nowe wydanie Kwartalnika ZSK już do pobrania

Kwartalnik ZSK to publikacja na temat „uczenia się przez całe życie” oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Przygotowany został wspólnie z ekspertami IBE. Zapraszamy do pobrania numeru 2/2021. Więcej
29067317 1678009588909355 1167059274224893952 n

Wypełnij ankietę CEDEFOP i podziel się doświadczeniem w obszarze kształcenia zawodowego i korzystania z mikropoświadczeń

Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) zaprasza podmioty zajmujące się kształceniem i szkoleniem zawodowym do wypełnienia czterech ankiet na temat przyszłości kształcenia i szkolenia zawodowego oraz mikropoświadczeń (microcredentials). Więcej
cyfrowa odznaka ico

IBE i ZSK pracują nad cyfrową Odznaką+

Prosty sposób potwierdzania umiejętności, indywidualne ścieżki kariery i atrakcyjne cyfrowe dyplomy, które można przesłać jednym „kliknięciem”. Tak wyglądać będzie niedaleka przyszłość na rynku pracy. To również wspólne marzenie polskich pracowników, działów HR i managerów.  Więcej
path ico

Path2Integrity: Zapraszamy na ostatnie przed wakacjami warsztaty online poświęcone kwestiom rzetelności badawczej

Zespół Path2Integrity zaprasza wszystkich studentów na kolejny międzynarodowy warsztat poświęcony kwestiom rzetelności badawczej pt.: „Research procedures in experiments”. Spotkanie odbędzie się 22 czerwca br. Więcej

Globalizacja

logo Globalisation1
Projekt „Wpływ globalizacji na kształcenie zawodowe i dokształcanie” (The impact of Globalisation on Vocational Education and Training - 2015-01 56IAOIDSIIGKOIGIobaIisation and VET/Ol 1115) jest realizowany przez Konsorcjum Instytut Badań Edukacyjnych (lider konsorcjum) oraz austriacki 3s Unternehmensberatung GmbH. Realizacja projektu rozpoczęła się 21 grudnia  2015 r. i potrwa 22 miesiące.

Projekt ma zbadać w jaki sposób krajowe systemy kształcenia, szkolenia zawodowego (kształcenia zawodowego, dokształcania, w tym szkolenia zawodowego na wyższych poziomach) i  kwalifikacji reagują na zmieniające się wymagania w obszarze szkolenia zawodowego w Europie i na Świecie. Badanie to pozwoli ocenić w jaki sposób globalizacja wpływa na przegląd i odnawianie oraz sposób definiowania i opisywania treści kształcenia zawodowego. Badanie przyjrzy się synergiom oraz konkurowaniu  europejskich i międzynarodowych standardów branżowych i kwalifikacji z krajowymi. Badanie obejmie próbę następujących piętnastu krajów:

Austria

Bułgaria

Grecja

Czechy

Dania

Estonia

Finlandia

Francja

Niemcy

Włochy

Holandia

Polska

Hiszpania

Szwajcaria

UK-Szkocja

oraz pięciu wybranych branż.

  • Transport drogowy i logistyka
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Przemysł motoryzacyjny
  •  Technologie informatyczne
  •  Ratownictwo medyczne.

Badanie wypracuje także rekomendacje dla opracowywania treści kształcenia i szkolenia zawodowego zgodnych z potrzebami coraz bardziej zglobalizowanego rynku pracy, na którym europejskie i międzynarodowe rozwiązania współgrają z krajowymi.

Projekt składa się z trzech etapów. Pierwszym etapem jest przegląd literatury pod kątem wpływu globalizacji na systemy kształcenia zawodowego i doszkalania, prowadzący do lepszego zrozumienia charakteru narodowych strategii, poznania typów/modeli rozwiązań, standardów branżowych i kwalifikacji na poziomie krajowym jak i międzynarodowym, jak również identyfikację zaangażowanych aktorów; co dostarczy informacji do dalszych badań jakościowych.

Drugi etap to pogłębione wywiady indywidualne, które dostarczą informacji do raportów krajowych obejmujących następujące tematy:

(a)    przegląd narodowych standardów szkolenia zawodowego i doszkalania w odpowiedzi na globalizację/internacjonalizację,
(b)    w jakim stopniu Europejskie i międzynarodowe standardy wpływają na narodowe wymagania i treści kształcenia zawodowego i doszkalania, oraz
(c)    oszacowanie wartości dodanej wnoszonej do systemów kształcenia zawodowego i dokształcania przez standardy Europejskie i międzynarodowe standardy branżowe.

Trzeci etap to pogłębienie otrzymanych wyników przez realizację 10 studiów przypadku w wybranych krajach.

Na podstawie analizy wszystkich zebranych informacji zostaną sformułowane kluczowe rekomendacje, dla krajowych i międzynarodowych interesariuszy (decydentów, instytucji szkoleniowych, pracodawców, organizacji międzynarodowych) dotyczące najlepszych sposobów łączenia narodowych i międzynarodowych branżowych rozwiązań, wspomagających proces dostosowywania się systemów kształcenia zawodowego i doszkalania do wyzwań globalizacji.

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small