![]() |
AKTUALNOŚCI
|
Deklaracja dostępności serwisu ibe.edu.plInstytut Badań Edukacyjnych zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego ibe.edu.pl Data publikacji strony internetowej: 08.09.2010 Data ostatniej dużej aktualizacji: 28.10.2019. Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie sporządzono dnia 02.08.2019. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Informacje zwrotne i dane kontaktoweW przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Marcin Broniszewski,adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Edukacyjna Wartość Dodana
Opis ProjektuProjekt “Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych” realizowany był w latach 2013-2015 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Głównym celem projektu był rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD), rozumiany jako rozwój metodologii szacowania wskaźników EWD oraz sposobów wykorzystywania wyników egzaminów zewnętrznych, w tym metody EWD, do oceny efektywności nauczania. Czym jest metoda EWD?Edukacyjna wartość dodana definiowana jest jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku danego procesu edukacyjnego. W sensie technicznym – EWD dla szkoły to średnia z różnic między wynikami przewidywanymi a wynikami uzyskanymi na egzaminie zewnętrznym przez jej uczniów. Tak wyznaczona wartość dodana szkoły to przeciętna wzrostu umiejętności i wiedzy uczniów do niej uczęszczających w danym okresie. EWD to jedna z miar oceny jakości pracy szkoły, a co za tym idzie - ważne narzędzie polityki oświatowej państwa. Więcej informacji na stronie projektu: http://ewd.edu.pl/ Wyniki Badań
Pobierz książkę podsumowującą wyniki badań w szkołach podstawowych. | Pobierz książkę Reszta wyników badań dostępna jest na stronie projektu: http://ewd.edu.pl/ KontaktInstytut Badań Edukacyjnych Telefon: 22 24 17 100 E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Badanie umiejętności trzecioklasistów
Opis projektuInstytut Badań Edukacyjnych wspiera nauczycieli, prowadząc regularne diagnozy umiejętności trzecioklasistów, których wyniki pozwalają lepiej zaplanować pracę w klasie. Każdego roku uczestniczyła w nich znaczną większość szkół w Polsce - ponad 70%. Do tej pory badania zostały przeprowadzone w latach: 2011, 2012, 2013, 2014 i 2015. Wyniki badańWięcej informacji na stronie projektowej: https://diagnozy.ibe.edu.pl/ Entuzjaści Edukacji
Opis ProjektuProjekt “Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego (Entuzjaści Edukacji)” został zrealizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w latach 2010-2015. Jego głównym celem było wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą. Szczegółowe cele projektu1. Stworzenie zasobów informacyjnych dla polityki edukacyjnej, w oparciu o interdyscyplinarne badania funkcjonowania podstaw programowych w rzeczywistości szkolnej, badania nad jakością i efektywnością edukacji w obszarze uwarunkowań wewnątrzszkolnych, instytucjonalnych, ekonomicznych oraz w kontekście potrzeb rynku pracy. Więcej informacji na stronie projektu: http://eduentuzjasci.pl/ Wyniki BadańRaport o Stanie EdukacjiRaport o stanie edukacji 2010. Społeczeństwo w drodze do wiedzy Link do raportu | Pobierz raport Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian Link do raportu | Pobierz raport Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty Link do raportu | Pobierz raport Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele Link do raportu | Pobierz raport Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej Link do raportu | Pobierz raport Obszar 1. Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowyKoncepcja metodologii badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych 2010 r. Pobierz raport Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – gimnazjum (2011) Link do raportu | Pobierz raport Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach. Raport z wizyty studyjnej w Anglii Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2011) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - historia i WOS (2011) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - język polski (2011) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - matematyka (2011) Link do raportu | Pobierz raport „Laboratorium myślenia”. Diagnoza umiejętności gimnazjalistów w zakresie przedmiotów przyrodniczych 2011 Link do raportu | Pobierz raport Koncepcja metodologiczna badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych Link do raportu | Pobierz raport Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów Link do raportu | Pobierz raport Polityka językowa w Europie Link do raportu | Pobierz raport Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC. Raport krajowy 2011 Link do raportu | Pobierz raport Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2012) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia (2012) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski (2012) Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka (2012) Link do raportu | Pobierz raport Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach (2011) Link do raportu | Pobierz raport Nauczanie matematyki w gimnazjum Link do raportu | Pobierz raport Szkoła samodzielnego myślenia Link do raportu | Pobierz raport Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach Link do raportu | Pobierz raport Język angielski w gimnazjum - etap I Link do raportu | Pobierz raport Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS 2013) Link do raportu | Pobierz raport Czytelnictwo dzieci i młodzieży Link do raportu | Pobierz raport Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim Link do raportu | Pobierz raport Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Finlandii Link do raportu | Pobierz raport Dobre praktyki w nauczaniu historii Link do raportu | Pobierz raport Czytelnictwo dzieci i młodzieży. Streszczenie raportu końcowego Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa Link do raportu | Pobierz raport Optymalizacja sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej – wdrożenia (2014–2015) Link do raportu | Pobierz raport Potrzeby nauczycieli szkół zawodowych w zakresie języka polskiego, matematyki, historii oraz przedmiotów przyrodniczych Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje polonistyczne piątoklasistów Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje polonistyczne piątoklasistów Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje matematyczne trzecioklasistów Link do raportu | Pobierz raport Kompetencje matematyczne piątoklasistów Link do raportu | Pobierz raport Porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE) Link do raportu | Pobierz raport Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym Link do raportu | Pobierz raport Potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego Link do raportu | Pobierz raport Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014 Link do raportu | Pobierz raport Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej Link do raportu | Pobierz raport Nauczanie matematyki w szkole podstawowej Link do raportu | Pobierz raport Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wnioski z badań przeprowadzonych przez Zespół Dydaktyk Szczegółowych IBE Link do raportu | Pobierz raport Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku Link do raportu | Pobierz raport Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego. Raport na podstawie analizy egzaminu maturalnego z 2015, badania „Diagnoza przedmaturalna” z 2014 oraz badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów” z 2011 Link do raportu | Pobierz raport Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych Link do raportu | Pobierz raport Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy Link do raportu | Pobierz raport Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania Link do raportu | Pobierz raport Sprawdzian 2015: matematyka. Analiza błędów popełnianych przez uczniów w zadaniach zamkniętych Link do raportu | Pobierz raport Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa Link do raportu | Pobierz rapor Obszar 2. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy osiągnięć szkolnychPerspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań Link do raportu | Pobierz raport Dziecko sześcioletnie idzie do szkoły... Wybór tekstów Link do raportu | Pobierz raport Szkolne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania wyników nauczania na I etapie edukacyjnym. Raport na podstawie fazy wstępnej ogólnopolskiego badania podłużnego Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia 2012 r. Link do raportu | Pobierz rapor Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013 Link do raportu | Pobierz rapor Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013 Link do raportu | Pobierz rapor Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI Link do raportu | Pobierz rap Obszar 3. Socjologiczno-prawne aspekty polityki edukacyjnejSystemy oceniania w szkole – prawo i praktyka Link do raportu | Pobierz raport Ocenianie i ewaluacja w polskim systemie edukacji Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi Link do raportu | Pobierz raport Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego. Link do raportu | Pobierz raport Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna Link do raportu | Pobierz raport Czas pracy i warunki pracy w relacjach nauczycieli Link do raportu | Pobierz raport Laboratorium Mikrobadań IBE Link do raportu | Pobierz raport Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły Link do raportu | Pobierz raport Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012 Link do raportu | Pobierz raport Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych Link do raportu | Pobierz raport Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach Link do raportu | Pobierz raport Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013 Link do raportu | Pobierz raport Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu Link do raportu | Pobierz raport Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego Link do raportu | Pobierz raport
Opracowanie koncepcji badania nakładów na edukację i przeprowadzenie analiz danych zastanych Raport z analizy kosztów edukacji na etapie przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum Link do raportu | Pobierz raport Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego Link do raportu | Pobierz raport Wydatki i wybory edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania, 2012 r. Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej Link do raportu | Pobierz raport Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej Link do raportu | Pobierz raport Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu giżyckiego Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu głogowskiego Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Poznań Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu pruszkowskiego Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Siemianowice Śląskie Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu sokólskiego Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Świnoujście Link do raportu | Pobierz raport Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Tarnobrzeg Link do raportu | Pobierz raport Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce Link do raportu | Pobierz raport Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę Link do raportu | Pobierz raport Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny Link do raportu | Pobierz raport Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania Link do raportu | Pobierz raport Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego Link do raportu | Pobierz raport Raport z realizacji Modułu 2. Badanie wzajemnych oczekiwań pracodawców, studentów i absolwentów UW Link do raportu | Pobierz raport Prognoza kapitału ludzkiego Link do raportu | Pobierz raport Realizacja badania ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów – raport końcowy Link do raportu | Pobierz raport Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE) Link do raportu | Pobierz raport Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych Link do raportu | Pobierz raport Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych zakładu ubezpieczeń społecznych Link do raportu | Pobierz raport Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011 Link do raportu | Pobierz raport Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań Link do raportu | Pobierz raport Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący z badania Link do raportu | Pobierz raport Habitus zawodowy, współpraca, narracje aktorów społecznych i praca, która nie uszlachetnia. Raport z badania systemu kształcenia zawodowego i jego interesariuszy przy wykorzystaniu metod jakościowych Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo Link do raportu | Pobierz raport Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej Link do raportu | Pobierz raport Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania – skrót Link do raportu | Pobierz raport Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty Link do raportu | Pobierz raport Edukacja i rynek pracy Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą Link do raportu | Pobierz raport Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami – ewaluacja zakończonych projektów w ramach działania 9.2 PO KL: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwo zawodowego Link do raportu | Pobierz raport Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami - główne wnioski z pierwszej fazy badania Link do raportu | Pobierz raport Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE na przykładzie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła” Link do raportu | Pobierz raport Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła” Link do raportu | Pobierz raport Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych Link do raportu | Pobierz raport Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody w szkole podstawowej w zakresie wsparcia w prowadzeniu lekcji metodą badawczą Link do raportu | Pobierz raport Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych” Link do raportu | Pobierz raport Średnioterminowe efekty programu „Cyfrowa szkoła” Link do raportu | Pobierz raport Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności Link do raportu | Pobierz raport Bilans zmian instytucjonalnych. Polska oświata w okresie transformacji Link do raportu | Pobierz raport Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P KontaktInstytut Badań Edukacyjnych Telefon: 22 24 17 100 E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ZRK
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
Opis ProjektuZRK (Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji) to publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe, które można zdobywać nieformalny. Dzięki ZRK można:
AktualnościO funkcjonowaniu ZRK na seminarium dla interesariuszy
10 Czerwca 2019W dniach 6–7 czerwca w Mszczonowie odbyło się walne seminarium informacyjne dotyczące roli Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Bilans zjazdu? Ponad 100 uczestników, kilkanaście grup roboczych, dziesiątki pomysłów i niezliczone pokłady pozytywnej energii. Przebieg seminariumSeminarium otworzyła sesja plenarna, podczas której przemawiali dr hab. Piotr Stankiewicz – dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Anna Wolska – zastępca dyrektora IBE ds. ZSK, Urszula Martynowicz – dyrektor Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego w Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz liderzy projektów związanych z ZSK: Agata Wiśniewska-Górczewska, Katarzyna Wielguszewska i Marek Kopyt. Po zakończeniu części wspólnej uczestnicy podzielili się na grupy, w których dyskutowali między innymi o roli doradców regionalnych, wspieraniu tworzenia kwalifikacji rynkowych, budowaniu pomostów między kwalifikacjami rynkowymi a szkolnictwem zawodowym oraz o języku efektów uczenia się. Celem sesji tematycznych było przekrojowe spojrzenie na wybrane zagadnienia w celu dostrzeżenia szerokiego spektrum działań podejmowanych i możliwych do podjęcia w ramach ZSK. Drugiego dnia spotkania, w ramach sesji techniczno-merytorycznych, podsumowano wyniki prowadzonych wcześniej dyskusji. Zastanawiano się też nad możliwościami wykorzystania zebranych sugestii w przyszłości. System tworzony oddolnieWydarzenie dedykowane było przede wszystkim interesariuszom ZSK – przedstawicielom rynku, organizacji branżowych, administracji publicznej i wszystkim zaangażowanym w powstawanie systemu. Jak mówił na otwarcie seminarium dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych dr hab. Piotr Stankiewicz: „ZSK i ZRK wyróżniają się oddolnym zaangażowaniem interesariuszy”. W podobnym tonie wypowiadała się także wicedyrektor Anna Wolska, która podkreśliła dobitnie, że bez udziału przedstawicieli rynku wdrożenie systemu byłoby niemożliwe. GaleriaWyniki badańW rejestrze znajduje się obecnie 9682 kwalifikacji i 1773 zarejestrowane podmioty. KontaktTelefon: +48 22 24 17 100 Więcej artykułów… |