bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

PISA ico

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie, ale nie czują się częścią szkoły

Polscy uczniowie są na drugim miejscu w Europie pod względem rozumowania matematycznego. Znajdują się w światowej czołówce w rozumieniu czytanego tekstu i w rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Jednocześnie co trzeci piętnastolatek nie czyta książek, co i tak jest lepszym wynikiem niż w innych krajach – wynika z badania PISA 2018. Więcej
logo ibe ico

IBE angażuje się w rozwój kompetencji w sektorze teleinformatyki i cyberbezpieczeństwa

Z upoważnienia Jadwigi Emilewicz, Minister Rozwoju, utworzona została nowa Sektorowa Rada ds. Kompetencji - Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. Jednym z członków Rady został Aleksander Wasiak-Radoszewski, ekspert ds. ZSK z Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
EFC baner nagroda ico

Do kogo trafi Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego? Zgłoszenia do 31 maja

W tym roku po raz trzeci zostanie przyznana Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego. To wyróżnienie dla autorów artykułów, które przyczyniają się do pogłębiania debaty o edukacji
w Polsce. Podczas uroczystej gali, która odbędzie się w listopadzie zwycięzcy otrzymają statuetkę oraz nagrodę finansową. Wysokość nagrody pieniężnej w każdej kategorii wynosi 10 tys. złotych. Więcej
Poradnik ico

Kształcenie na odległość – poradnik dla szkół

Jak koordynować kształcenie na odległość, co należy do obowiązków dyrektorów i nauczycieli, jak realizować podstawę programową w warunkach domowych, jak zwiększyć efektywność zdalnej nauki, w jaki sposób zaplanować czas dziecka w domu oraz z jakich narzędzi i materiałów korzystać – na te i wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w poradniku MEN przygotowanym dla nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców. Więcej
nauka w domu

Kształcenie na odległość – nowe regulacje prawne MEN

Ministerstwo Edukacji Narodowej zmieniło przepisy, dzięki którym możliwe jest prowadzenie kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19.  Więcej
nauka ico

Przymusowa przerwa w szkole: to nie musi być stracony czas

Przerwa w zajęciach szkolnych nie powinna oznaczać, że dziecko przestaje się uczyć. Wyjaśniamy, jak twórczo i konstruktywnie wykorzystać wolny czas uczniów. Więcej

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka na czytelników! W najnowszym wydaniu “Edukacji” znajdziecie artykuły o różnorodnej tematyce, szeroko związanej z edukacją. Zapraszamy do lektury!

 

Spis treści

Silvia Kopp-Sixt, Andrea Holzinger, Brigitte Riegler
Supporting the teaching development of newly qualified teachers through lesson studies during their induction phase and mentoring programme

Agnieszka Koterwas
Selected areas of functioning of adult former pupils impacted by various systems of education

Orit Lehrer-Knafo
How to improve the quality of teaching in higher education? The application of the feedback conversation for the effectiveness of interpersonal communication

Magdalena Joachimowska
O potrzebie wychowania humanistycznego. Wybrane kategorie i ich znaczenie dla rozwoju indywidualnego i społecznego | On the need for humanistic education. Selected categories and their importance for individual and social development

Małgorzata Dziekońska
Violence in the school environment: The perspective of students with mental disorders

Agnieszka Hamerlińska
Edukacja zdrowotna w zakresie higieny jamy ustnej jako integralny element profilaktyki chorób nowotworowych jamy ustnej | Health education in the field of oral hygiene as an integral element in the prevention of oral cancer

Lucie Zormanová
Factors influencing the choice of a pedagogy study programme among Czech students in blended learning

Robert Pater
Zapotrzebowanie na umiejętności na rynku pracy i w przestrzeni życia społecznego w Polsce | The demand for skills in the labour market and in society in Poland

Beata Jachimczak, Grażyna Małachowska
Włączająca edukacja przedszkolna – założenia teoretyczne a perspektywa praktyczna Przedszkola Miejskiego nr 152 w Łodzi | Inclusive Pre-School Education – Theoretical Assumptions and the Practical Perspective of Municipal Kindergarten No. 152 in Łódź

Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska
Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia zombifikacją. Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej | Teacher and student at risk of zombification. The problem of motive and motivation in a cultural-historical perspective

Kwartalnik „Edukacja”

Kwartalnik naukowy „Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Na łamach czasopisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii i prawa. Szczególną uwagę “Edukacja” poświęca problemom dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce, nawiązując dialog ze środowiskami naukowymi, ośrodkami badawczymi i instytucjami oświatowymi, a także publikując artykuły i doniesienia teoretyków oraz praktyków z Polski oraz zagranicy.

Wszystkie artykuły z najnowszego wydania kwartalnika można przeczytać na stronie „Edukacji”.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018