bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej
New TIMSS2019 Logo

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.   Więcej
neuronauka ico

Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki

Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie.  Więcej
logo ibe ico

Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”

"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej
New TIMSS2019 Logo

TIMSS 2019 – znamy wyniki międzynarodowego badania

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło dane dotyczące Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019. Polscy uczniowie klas czwartych zajęli w nim 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Więcej

dr hab. Łukasz Arendt

dr hab. Łukasz Arendt

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Łódzkiego. W latach 2016–2019 pełnił funkcję dyrektora Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. Obecnie zasiada w Wojewódzkiej Radzie Rynku Pracy Województwa Mazowieckiego kadencji 2019–2022. Został również wybrany do Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk kadencji 2020–2023. Jest także członkiem Polskiego Towarzystwa Polityków Społecznych.

Absolwent Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył także studia podyplomowe „Zarządzanie badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników badań”. Odbył miesięczne staże badawcze w California State University, University of Nevada, Instytucie Ekonomii i Instytucie Inżynierii Przemysłowej Syberyjskiego Oddziału Rosyjskiej Akademii Nauk w Nowosybirsku. Wielokrotnie uczestniczył w stażach dydaktycznych w ramach programu ERASMUS+ i CEEPUS. Współpracuje z Narodowym Centrum Nauki i Narodową Agencją Wymiany Akademickiej w roli eksperta oceniającego wnioski o finansowanie grantów badawczych.

Brał udział w wielu krajowych i międzynarodowych projektach badawczych realizowanych m.in. w ramach programu PROGRESS oraz na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Edukacji i Kultury, Parlamentu Europejskiego, CEDEFOP-u oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Obecnie kieruje grantem Narodowego Centrum Nauki „Polaryzacja polskiego rynku pracy w kontekście zmiany technologicznej”. Współuczestniczył w budowie systemu prognozowania rynku pracy w Polsce w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej: „Opracowanie zintegrowanego systemu prognostyczno-informacyjnego umożliwiającego prognozowanie zatrudnienia” oraz obecnie realizowanego: „System Prognozowania Polskiego Rynku Pracy”.

Jego zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim problematykę rynku pracy oraz wpływu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych na gospodarkę, w szczególności zmianę technologiczną na rynku pracy i procesy polaryzacji; prognozowanie rynku pracy; wykluczenie cyfrowe; zmiany w systemie edukacji indukowane potrzebami rynku pracy.

W wolnym czasie oddaje się swoim pasjom – nurkowaniu rekreacyjnemu i bieganiu na „królewskim” dystansie maratonu.

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018