bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

fot kk 2

Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości

Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
Forum IR Logowww ico

ZSK nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021

Projekt „Wsparcie rozwoju ZSK…” realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych został nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021. Więcej
grafika KONFERENCJA IT ico

Konferencja “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”

Wystąpienia ekspertów, panel dyskusyjny, wirtualne targi umiejętności poświęcone branży IT – to wszystko 28 kwietnia 2021 podczas organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych konferencji “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”. Więcej
153610154 3513684072189249 5722951556211783948 o

Ruszyła ogólnopolska kampania „Kwalifikacje 2025+”

Inicjatywa „Kwalifikacje 2025+” ma na celu wsparcie uczniów i studentów w nabywaniu dodatkowych kwalifikacji umożliwiających im lepszy start na rynku pracy oraz promocję idei uczenia się przez całe życie. Bezpłatne vouchery na przystąpienie do certyfikowanych egzaminów VCC otrzyma w sumie 1000 uczniów i studentów. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
II KLS grafika ico

Spotkanie Klubu Liderów Studenckich

31 marca br. odbędzie się kolejne spotkanie Klubu Liderów Studenckich, a jednym z gości będzie dr hab. Łukasz Arendt, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, który opowie o rynku pracy w kontekście pandemii. Więcej
Zmiana zawodowa ico

Zmiana zawodowa tematem najnowszej książki wydanej przez Instytut Badań Edukacyjnych

Zmiana zawodowa. Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów to etnograficzny opis doświadczeń ludzi, którzy zmienili miejsce pracy i branżę. Książka powstała w oparciu o wielogodzinne wywiady pogłębione. Autorami są Michał Danielewicz i Kamila Hernik z Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.

Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) to międzynarodowy program cyklicznego, przeprowadzanego co cztery lata, pomiaru osiągnięć szkolnych uczniów w matematyce i przyrodzie. Realizowany jest od 1995 r. i obejmuje dwie populacje uczniów: dziesięcioletnich – w czwartym roku nauki i czternastoletnich – w ósmym roku nauki. W obecnej edycji badania TIMSS 58 krajów i regionów, w tym Polska, uczestniczyło jedynie w części obejmującej klasę czwartą.

Główne wyniki

W osiągnięciach matematycznych Polscy uczniowie zajęli 26 miejsce na 58 krajów uczestniczących w badaniu, ale ich wynik, choć niższy statystycznie, jest nieodróżnialny od wyniku dzieci z Niemiec, Danii, Szwecji czy Australii. Pod względem osiągnięć przyrodniczych polscy czwartoklasiści znaleźli się na 16 miejscu, z wynikiem nieodróżnialnym od wyników dziewięciu krajów i regionów m.in. Szwecji, Anglii, Czech, Hongkongu czy Irlandii. Najlepsze wyniki na świecie osiągają dziesięciolatkowie z krajów azjatyckich.

Średni wynik i miejsce w rankingu to ważne, ale nie jedyne informacje z badania TIMSS. Równie ważne są informacje o zróżnicowaniu wyników, słabych i mocnych stronach umiejętności polskich uczniów, różnicach w wynikach chłopców i dziewczynek. Badanie TIMSS dostarcza także wiedzy o tym, jak różnią się opinie uczniów o szkole, uczeniu się matematyki i przyrody.  Możemy też sprawdzić, w jakim stopniu wyniki uczniów zależą od wykształcenia rodziców i aktywności podejmowanych przez rodziców z dziećmi. Dowiadujemy się także wiele o tym, jakie problemy dostrzegają w swojej pracy nauczyciele i jak wyglądają lekcje matematyki i przyrody w różnych krajach.

Więcej informacji szczegółowych o badaniu TIMSS na stronie: timss.ibe.edu.pl.

POBIERZ RAPORT

TIMSS 2019 Raport 07 1

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018