bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

600x600

Konkurs dla szkół i placówek edukacyjnych. Do wygrania cenne nagrody

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza szkoły i placówki edukacyjne do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest aż 16 kart podarunkowych o wartości 2 tys. złotych! Więcej
51814832 777146662643686 3372876433599758336 n

IBE partnerem głównym Forum Inteligentnego Rozwoju w Toruniu

Forum Inteligentnego Rozwoju to kongres naukowo-technologiczny poświęcony nowatorskim badaniom i innowacyjnym technologiom. W tym roku IBE został partnerem głównym wydarzenia. Więcej
IBM22 ico

Program P-TECH: Instytut Badań Edukacyjnych podpisał umowę z IBM Polska

Program P-TECH został zainicjowany w roku 2019 przez firmę IBM. 2 września br. podpisano porozumienie na mocy którego program będzie wspierany merytorycznie przez Instytut Badań Edukacyjnych, a do P-TECH przystąpiła jedna z krakowskich szkół.  Więcej
kongres nauczycieli woj lubelskiego ico

IBE na I Kongresie Nauczycieli Województwa Lubelskiego

I Kongres Nauczycieli Województwa Lubelskiego "Współczesna szkoła – szkoła wsparcia i rozwoju" dał okazję do podjęcia refleksji nad kondycją współczesnej szkoły i nad wyzwaniami, jakie stawia przed nami rzeczywistość. Więcej
opiekuje sie pracuje ico

Weź udział w projekcie „Opiekuję się – pracuję”

Jesteś kobietą w wieku 45+? Opiekujesz się bliską osobą, która jest niesamodzielna? Jeśli tak, to zapraszamy do udziału w projekcie wspierającym opiekunki osób niesamodzielnych. Więcej
itm wrzesien ico

Eksperci IBE na Scenie Trendów dla Przemysłu

ITM Industry Europe to jedne z największych i najbardziej znaczących targów przemysłowych w Europie. W ramach tegorocznej edycji wydarzenia organizowana jest Scena Trendów dla Przemysłu z udziałem m.in. Sławomira Szymczaka, eksperta IBE i regionalnego lidera ds. ZSK. Więcej

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.

Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) to międzynarodowy program cyklicznego, przeprowadzanego co cztery lata, pomiaru osiągnięć szkolnych uczniów w matematyce i przyrodzie. Realizowany jest od 1995 r. i obejmuje dwie populacje uczniów: dziesięcioletnich – w czwartym roku nauki i czternastoletnich – w ósmym roku nauki. W obecnej edycji badania TIMSS 58 krajów i regionów, w tym Polska, uczestniczyło jedynie w części obejmującej klasę czwartą.

Główne wyniki

W osiągnięciach matematycznych Polscy uczniowie zajęli 26 miejsce na 58 krajów uczestniczących w badaniu, ale ich wynik, choć niższy statystycznie, jest nieodróżnialny od wyniku dzieci z Niemiec, Danii, Szwecji czy Australii. Pod względem osiągnięć przyrodniczych polscy czwartoklasiści znaleźli się na 16 miejscu, z wynikiem nieodróżnialnym od wyników dziewięciu krajów i regionów m.in. Szwecji, Anglii, Czech, Hongkongu czy Irlandii. Najlepsze wyniki na świecie osiągają dziesięciolatkowie z krajów azjatyckich.

Średni wynik i miejsce w rankingu to ważne, ale nie jedyne informacje z badania TIMSS. Równie ważne są informacje o zróżnicowaniu wyników, słabych i mocnych stronach umiejętności polskich uczniów, różnicach w wynikach chłopców i dziewczynek. Badanie TIMSS dostarcza także wiedzy o tym, jak różnią się opinie uczniów o szkole, uczeniu się matematyki i przyrody.  Możemy też sprawdzić, w jakim stopniu wyniki uczniów zależą od wykształcenia rodziców i aktywności podejmowanych przez rodziców z dziećmi. Dowiadujemy się także wiele o tym, jakie problemy dostrzegają w swojej pracy nauczyciele i jak wyglądają lekcje matematyki i przyrody w różnych krajach.

Więcej informacji szczegółowych o badaniu TIMSS na stronie: timss.ibe.edu.pl.

POBIERZ RAPORT

TIMSS 2019 Raport 07 1

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small